Pemimpin Kita : YAB Najib VS DS Anwar Ibrahim

 Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau masih menunggu jawapan Pardana Menteri Datuk Seri Najib Razak terhadap pelawaan debat terbuka bekiau berhubung Program 100 Hari Pakatan Rakyat yanggah laporan.

Sambil membidas laporan Bernama yang memetik kenyataannya di Alor Setar semalam yang kononnya mengatakan beliautidak mahu berbahas secara terbuka dengan Najib, Anwar berkata pendiriannya berkenaan isu tersebut tidak berubah.

"Saya memandang serius laporan Agensi Berita Nasional (Bernama) bahawa saya tidak mahu berbahas secara terbuka dengan Dato' Seri Najib Razak.

"Laporan tersebut kononnya memetik kenyataan saya di Alor Setar seusai Majlis Wacana Maqasid Syariah di Kolej Insaniah Alor Setar petang tadi (semalam).

"Saya tegaskan di sini, saya sedikitpun tidak berganjak dari kenyataan sebelumnya serta hasrat yang terkandung dalam surat rasmi berniat mempelawa YAB Perdana Menteri untuk berdebat secara terbuka demi kepentingan rakyat Malaysia seluruhnya," kata Anwar.

Beliau berharap Bernama agar menarik balik serta membetulkan laporan bertarikh 19 Januari 2011 yang berjudul "Saya Tidak Ajak Perdana Menteri Berdebat, Hanya Berbincang - Anwar".

Pepijat Alaf : 
Sebagai rakyat yang sebenarnya bayar gaji pemimpin kita ni, kita nak tengok kemampuan pemimpin kita digest semua maklumat yang diperolehi dan melalui kewangan yang ada bagaimana hendak menrancang ekonomi di masa akan datang. TAPI apa yang dilihat sekarang, pemimpin kita tengah dok kaut untung dari jawatan yang diperolehi. Mana perginya sifat nasionalisme yang hanya mereka laungkan di mulut sahaja.

Kepada semua menteri2 yang ada dalam negara, mungkin ini satu utusan dari rakyat Malaysia "Wahai menteri2 semua, kami tau anda semua telah bertahun2 berada didalam kerajaan dan kami respect pengalaman yang anda ada, namun kami lebih senang melihat expertise dalam kerajaan kami dan kami bukan lagi hanya memasang teling mendengar celoteh dan omong anda semua. berikan kami fact. and figure. We need FAC & FIGURE.

Mungkin anda ingat generasi baru ini sama dengan generasi lama yang hanya bergantung pada berita diTV1 sahaja, TIDAK !, kami bukan mudah untuk dikhianati lagi. Kami tau apa yang betul dan apa yang salah, apa yang dilaporkan dan apa yang sebenarnya berlaku. USAH anggap kami orang kampung yang pernah satu masa dulu diperkotak katikkan"

Mari kita lihat utusan dari sebahagian rakyat Malaysia. Kami inginkan yang terbaik untuk negara. Anda pembaca nilailah dengan kebijaksanan anda. Kita mencari pemimpin yang hebat, bukan parti yang hebat.


No comments:

Post a Comment