Emel Dari Warga Pakistan Di Plaza Low Yat


'Terimah kasih, usaha yang di berikan tentang isu seperti Low Yat Plaza, salah gunakan permit dan lain lain sangat dihargai. Saudara, saya penah melihat TV3 dan khususnya Rakyat Malaysia yang sangat perihatin tentang kumpulkan dana untuk membantu Rakyat Pakistan apabila  hadapi bencana banjir atau gempa bumi.

Saya juga sangat malu bila saudara sangat bimbang tentang situasi Plaza Low Yat yang dibanjri dengan rakyat Pakistan.Mungkin usaha saudara tentang isu tersebut sangat hebat dan berani tetapi saudara boleh bagi  pandangan serta pendapat positif  seperti orang asing yang jatuh dari bangunan tinggi apabila sedang bekerja atau pengorbanan yang di berikaan untuk bumi Malaysia bertuah dan memandang Malaysia sangat hormat dalam blog baru.


Kita sangat hormat rakyat Malaysia. Kita memang hina kerana kita tinggal di negara orang tetapi kita adalah saudara seagama iaitu Islam dan masih berperikemanusiaan. Kita  cuba cari rezeki halal dan bantu negara  keluar dari kegawatan bencana alam tau ekonomi. Kita doakan kemajuan dan kesejahteraan bumi Malaysia dan Pakistan.


Terimah kasih sejuta kali kerana memberi saya tempat tinggal dan kerja di Malaysia. Tuhan sahaja yang dapat membalas budi baik rakyat Malaysia.


Saudara, saya mohon maaf jika ada kata- kata saya menyebabkan kecil hati. Saya hormat  undang-undang di Malaysia.


wasalam

Pepijat Alaf :
Di atas adalah emel yang di hantar oleh seorang pekerja pakistan kepada salah seorang warwatan penyiaran dan penulis blog di negara ini. Emel ini diterima disebabkan oleh artikel yang ditulis wartawan tersebut setelah membuat tinjauan ke Plaza Low Yat dan artikel tersebut telah dimuat naik ke blog beliau. 

Rakyat Malaysia tidak pernah menghalang pendatang asing ini bekerja dan mencari nafkah di bumi Malaysia tetapi haruslah melalui saluran yang betul. Selama ini rakyat Malaysia pun tidak pernah menidakkan kehadiran pendatang asing yang berniaga di negara kita. Ini terbukti sejak bertahun lamanya dizaman mak2 kita dahulu, penjual carpet yang semuanya berasal dari Pakistan menjadi tempat mak kita berhutang membeli pelbagai keperluan rumah. Siap boleh bayar ansuran lagi tu. 

Tapi sekarang kita kene berubah, Malaysia semakin maju dan makmur tetapi lambakkan pendatang asing yang selalu membuat onar membuatkan kita muka menanam prasangka. Walaupun bukan semua tapi " Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga". Itula yang rakyat khuatirkan.

Kalau nak cari nafkah halal, tu tak salah, tapi dengan masuk ke negara dengan cara salah, menggunakan permit dengan cara salah, bekerja ditempat salah, menidakkan kedaulatan Malaysia, adakah itu dikatakan HALAL ? Terpulanglah pada anda.

No comments:

Post a Comment