PROTON : Satria Neo Supercharged 175hp & 200Nm tork

 MALAYSIAN.......kengkadang akau terpikir mungkin  kite telah lame merdeka tapi apa yang aku nampak dan lihat sebenarnya rakyat Malaysia ni belom merdeka sepenuhnya, kenape aku kata begitu, sebab lihatlah betapa kita mengagung-agungkan barang buatan luar dari barangan buatan sendiri.

Aku ambil contoh yang mudah, Kereta Nasional 100% buatan Malaysia PROTON. Terima kasih aku ucapkan kepada penyokong-penyokong yang setia berdiri di belakang Proton yang menjadi pengguna kereta ini. Kepada yang memperlekehkan Proton aku nasihatkan kamu teruskan dengan tanggapan kamu yang satu hari nanti bakal menjatuhkan maruah negara. Kepada yang memberi nasihat berguna, aku ucapkan jutaan terima kasih dari pihak rakyat Malaysia.

Di bawah adalah satu contoh yang Proton telah menaik taraf dan bergerak seiring dengan teknologi global. Tapi jika Proton keluarkan kereta yang superb adakah anda mampu untuk membelinya. Pada pendapat aku, Proton telah ada access kepada semua teklonogi moden yang anda mahukan namun mungkin pihak Proton tidak menggunakan sepenuhnya kerana faktor kewangan rakyat Malaysia. Kereta yang hebat datang dengan harga yang hebat. 

Ingin aku kongsikan dengan kamu semua, kebanyakan komponen Proton ini adalah yang terbaik dan tiada faktor-faktor penipuan di dalamnya, Kenapa ? kerana boleh dikatakan hampir 95% pekerjanya adalah Melayu yang beragama Islam, aku yakin akan kekejurjuran Proton. 

Namun aku sedih bila rata-rata kita yang mengagung-agungkan kereta buatan luar sedangkan banyak penipuan yang berlaku didalamnya, Adakah anda percaya, sebuah super car menggunakan rod paling rendah kualitinya. Akibat dari kualiti yang terlalu rendah ini pihak pembekal tidak mahu bekerjasam dengan pihak pengeluar kerta tersebut dan sebagai jalan terbaik, pihak pengeluar membuat sendiri rod tersebut. 

Kamu fikirkanlah dimana kamu di Malaysia ini ? Kita negara Islam pertama mengeluarkan kereta sendiri. Di rantau Asia Tenggara, kita juga pengeluar pertama. 

Sebagai hadiah kepada rakyat Malaysia yang telah merdeka, aku forwardkan pencapaian terbaru Syarikat Proton untuk kamu, kepada pengkritik-pengkritik tegar yang sombong dan bodoh. Kritiklah selagi kamu boleh dan jika satu hari nanti kamu atau anak kamu atau cucu kamu atau cicit kamu atau keturunan kamu menggunakan kereta Proton, pastinya mereka akan menghina kamu kerana sifat kamu itu.

























No comments:

Post a Comment